Praamid.ee

{{translate('main.cookies_prompt.agreement_msg_part1')}} {{translate('main.cookies_prompt.agreement_msg_part2')}}.

Info ärikliendile

Sisukord

Piletite ostmine lepingut sõlmimata
Ärikliendi konto loomine ja lepinguliseks ärikliendiks saamine
Toimingud e-teeninduses
Piletite ostmine e-teenindusest, piletite muutmine ja tagastamine


Piletite ostmine lepingut sõlmimata

Ärikliendi konto loomine ja lepinguliseks ärikliendiks saamine

Lepingulise ärikliendina on Sul võimalus osta pileteid nii e-teenindusest kui ka sadama kassast kasutades makseviisina krediiti või ettemaksu. Kliendikonto arvel tehtud tehingud kajastatakse kord kuus ettevõttele saadetaval koondarvel. Koondarvel on kirjas eelmisel kuul tarbitud teenuste info, mille eest on tasutud krediidi või ettemaksuga. Kui oled kasutanud mõnda teist makseviisi (maksnud pangalini, krediitkaardi või mobiilimaksega, kassas kaardiga või sularahas), leiad arve-ostukinnituse vastava pileti juurest, koondarvel seda piletit ei kajastu.

Kui Sul on olemas eraisiku konto

Kui Sul on juba olemas eraisiku konto ja soovid luua ärikliendi konto:

– Seejärel vali, millises rollis soovid jätkata. Kui soovid luua ärikliendi kontot uuele ettevõttele, siis vali „Eriaisiku konto“.

Kui Sul ei ole eraisiku kontot

Kui Sul ei ole praamid.ee e-teeninduses loodud eraisiku kontot, siis:

Toimingud e-teeninduses

Lepingulise ärikliendi kontole sisse logimine

Ettemaksu võimalus läbi e-teeninduse

  • Kui ettevõtte kontol ei ole piisavalt vabu vahendeid, et pileteid osta, siis lepingulise ärikliendina on sul võimalus teha ettemaks läbi e-teeninduse. Saad seda teha Sinule vajalikul ja sobival ajal ning osta kohe pärast ettemaksu tegemist e-pileteid.
  • Ettemaksu tegemiseks mine ettevõtte e-teeninduse kontole ja vali „Minu konto” menüüvalikust „Ettemaks”. Sisesta soovitud summa ning vali Sinule sobiv makseviis.

  • Pärast makse sooritamist suunatakse Sind tagasi ettemaksu lehele, kus näed kliendikonto uut vaba jääki.

Kontojäägi teavituse tellimine

  • Lepingulise ärikliendinda on Sul võimalik tellida teavituskiri, kui kliendikonto vaba jääk väheneb alla määratud piirsumma. Nii saad hoida end kliendikonto jäägiga kursis, et piletit ostma asudes ei tuleks üllatust, kus kontol ei ole piisavalt vahendeid.
  • Ettevõtte konto peakasutaja saab seadistada kliendikonto vaba jäägi vähenemise teavituse, määrates piirsumma ja e-posti aadressid, kuhu teavitus saata.

Piletite ostmine e-teenindusest, piletite muutmine ja tagastamine

  • Tutvu piletite ostmise juhendiga ning nende muutmise ja tagastamise juhendiga.
  • Piletite ostmisel krediidi või ettemaksu kasutamiseks vali makseviisina „Maksan kliendikontolt“.
  • Kliendikonto arvel tehtud tehingud kajastatakse kord kuus ettevõttele saadetaval koondarvel. Koondarvel on kirjas eelmisel kuul tarbitud teenuste info, mille eest on tasutud krediidi või ettemaksuga. Kui oled kasutanud mõnda teist makseviisi, leiad arve-ostukinnituse vastava pileti juurest.

Selleks, et sõit sujuks ja sadamas üleliia aega kulutama ei peaks, soovitame kasutada e-teeninduses www.praamid.ee loodud võimalusi.
Lepingulistel klientidel on:
1. Parem ülevaade sõitude osas – igal ajal on võimalik näha oma sõidukite ülesõite.
2. Selge ülevaade arvetest – võimalus lisada e-piletit ostes kommentaar reisi põhjuse kohta, samuti on olemas info sõidu aja ja sõiduki numbri osas. See teeb aruandluse lihtsamaks.
3. Piletite hulgiostu võimalus – piletite eelmüük lepingulistele klientidele ehk n-ö seeriapiletite ostmise võimalus.
E-piletiga reisides kehtivad ka kõik muud hüved: eelisjärjekorras saamine piletil märgitud reisile, ajavõit ja pääs järjekordadest, kiire info kättesaadavus eriolukordade puhul ja mugav ning lihtne piletite haldamise süsteem.

Kui eelistatakse ostukanalina e-teenindust, kuid ei tea täpset reisi aega või soovitud ajale ei ole võimalik enam pileteid osta, siis on võimalik e-teenindusest osta üldjärjekorra e-pilet, mis ei ole seotud ühegi konkreetse reisiga ning kehtib pileti ostmise päeval ja kahel sellele järgneval päeval (48 tundi). Seda piletit saab muuta ka e-piletiks, mis on seotud kindla reisiga ja vastupidi. Üldjärjekorra piletit saab muuta ja tagastada e-teenindudes sama päeva kella 23.45-ni.
Üldjärjekorra e-pilet, nii nagu ka teised e-piletid, annab eelise sadama alale jõudmisel. See tähendab, et ei pea seisma kassa järjekorras, sadama alal suunatakse üldjärjekorda.

Põhi- ja tavakasutaja lisamine, õiguste muutmine ja eemaldamine

  • Ettevõtte põhikasutajal on õigus kontole lisada uusi põhi- või tavakasutajaid, kes saavad endale õiguse kasutada ettevõtte nimel e-teenindust.
    Põhikasutajal on õigus ettevõtte kontole uusi põhikasutajaid, tavakasutajaid ja sõidukeid lisada ning neid eemaldada; osta, muuta ja tagastada pileteid; vaadata arveid ja ostetud pileteid; muuta ettevõtte kontaktandmeid ja arvetega seotud eelistusi.
    Tavakasutajal on põhikasutajast vähem õigusi: ta saab ettevõtte konto kaudu osta, muuta ja tagastada pileteid ning neid vaadata ja trükkida.
  • Kasutajate lisamiseks, muutmiseks või eemaldamiseks vali e-teenindusest „Minu konto“ alt vasakpoolsest menüüst „Kasutajad“. Seda vaadet näevad vaid põhikasutajad.
  • Sisesta uue kasutaja e-posti aadress või isikukood. NB! Kasutajal peab eraisikuna olema e-teeninduses eraldi konto.
  • Määra uue kasutaja õigused (valik muutub, kui klõpsad õiguste juures nuppu „Põhikasutaja“). Vaikimisi antakse kasutajale põhikasutaja õigused.
  • Kui soovid juba olemasoleva kasutaja õigusi muuta, klõpsa õiguste veerus olevat nuppu ja vali sobiv õiguste tase.
  • Kasutaja eemaldamiseks vajuta nime rea lõpus nuppu „Eemalda“.
Kasutajate haldamine

Sõidukite lisamine kontole

  • Vali „Minu konto“ alt vasakpoolsest menüüst „Minu sõidukid“.
  • Avanenud aknas saad lisada ja eemaldada sõidukeid. Sisesta alajaotuses „Lisa sõiduk“ sõiduki registreerimisnumber ja vali loendist sõiduki tüüp. Valitud tüüp peab vastama registreerimisnumbrile, sest see määrab pileti hinna ja seda kontrollitakse sadamas.
  • Ettevõtte kontole lisatud sõidukid ilmuvad pileti ostmisel sõiduki lahtri kiirvalikusse ja neile sõidukitele saad ärikliendina osta kliendikonto arvel pileteid ka sadama kassast.
  • Samas vaates on võimalik ettevõtte nimelt sõidukeid eemaldada, klõpsates nuppu „Eemalda“. Eemaldatud sõidukitele ei ole enam võimalik sadama kassas ettevõtte nimel pileteid osta.
Minu sõidukid

Isikute lisamine kontole

  • Samamoodi nagu sõidukeid on ostuprotsessi kiirendamiseks võimalik kontole lisada ka ettevõtte nimel sageli reisivate püsielanike isikukoode.
  • Selleks vali kliendikonto toimingute juures vasakpoolsest menüüst „Salvestatud isikud“.
  • Sisesta alamjaotuses „Lisa isik“ vastava reisija isikukood ja nimi.
  • Salvestatud isikukood ilmub pileti ostmisel kiirvalikuna püsielaniku isikukoodi lahtrisse, et saaksid pileti osta kiiremini ja mugavamalt.
Salvestatud isikud

Arvete, krediidilimiidi ja konto vaba jäägi vaatamine

  • Vali „Minu konto“ alt vasakpoolsest menüüst „Minu arved“.
  • Koondarve eelmisel kalendrikuul kasutatud teenuste kohta, mille eest on tasutud kliendikontolt krediidi või ettemaksuga, ilmub siia hiljemalt järgmise kuu 7. päeval.
  • Krediidilimiit on TS Laevad OÜ poolt määratud limiit, mille ulatuses on ettevõttel võimalik pileteid osta.
  • Kliendikonto vaba jääk näitab, kui suure summa ulatuses on jooksval kuul veel võimalik kliendikontolt maksta. Saad jääki suurendada, makstes osa kasutatud krediidilimiidist tagasi või tehes kliendikontole ettemaksu.

Kontaktandmete muutmine

  • Vali „Minu konto“ alt vasakpoolsest menüüst „Kontaktandmed“.
  • Siin saad muuta ettevõtte aadressi, kontaktandmeid, arveldusarve numbrit ja arve saamise eelistust. Selleks sisesta uus info ning salvesta andmed.
  • Ettevõtte nime, registrikoodi ja lepingu infot saab muuta vaid olemasolevat kliendilepingut lõpetades või lepingut muutes.

Ettevõtte arvel piletite ostmine sadama kassas

Kassast piletit ostes tuleb arvestada teatud ooteajaga. Soovitame kõikidele reisijatele sõidud planeerida aegsasti ja osta pilet e-teenindusest!

Tutvu piletite ostmise juhendiga ning nende muutmise ja tagastamise juhendiga.

Selleks, et panna pileteid sadama kassas ettevõtte arvele, peab e-teeninduses ettevõtte kontol olema registreeritud kas:

  • piletit ostev inimene tava- või põhikasutajana (ettevõtte kontol alajaotus „Minu kasutajad“);
  • või sõiduk, millele kassast piletit ostetakse (ettevõtte kontol alajaotus „Minu sõidukid“).

Pileteid saad ettevõtte arvele panna, kui kontol on piisav krediidijääk või ettemaks. Kui seda ei ole, pead piletite eest tasuma kaardiga või sularahas.

Kassast pileti ostmiseks tee nii:

  • sõida kassase, millel on kirjas „Üld“, näidatud Sinu sõiduki tüübi märk ja mille raja foor on roheline;
  • ütle klienditeenindajale ettevõtte nimi, mille arvele soovid piletid panna;
  • ütle klienditeenindajale ettevõtte kontol registreeritud sõiduki registreerimisnumber või kui oled ise ettevõtte konto põhi- või tavakasutaja, anna teenindajale isikut tõendav dokument;
  • kui sõidukis on püsielaniku või mõne muu soodustuse õigusega reisijaid, anna klienditeenindajale nende isikut tõendavad dokumendid;
  • kui soovid sõiduki piletile lisada eelisjärjekorra õiguse, anna sellest klienditeenindajale kohe teada;
  • klienditeenindaja võib sõiduki tüübi kindlakstegemiseks küsida sõiduki registreerimistunnistust;
  • võta teenindajalt pilet ja kassatšekk;
  • kontrolli pilet ja tagasi antud raha üle kassa juurest lahkumata;
  • vaata tabloolt, mis numbriga rajale pead sõitma, ja suundu sinna kohe, kui tõkkepuu tõuseb üles.

Kassas ettevõtte arvele pandud piletid leiad vajaduse korral hiljem e-teenindusest kliendikonto alajaotusest „Minu piletid“.