Praamid.ee

{{translate('main.cookies_prompt.agreement_msg_part1')}} {{translate('main.cookies_prompt.agreement_msg_part2')}}.

Korduma kippuvad küsimused

Pileti ostmine, muutmine, kasutamine ja kehtivus


Kuidas saan osta pileti e-teenindusest?
Soovitame kõikidele reisijatele osta pilet e-teenindusest. E-teenindusest ostetud pilet tagab piletil märgitud reisile eelisjärjekorras saamise. Lisaks toimub sujuv sõit sadama alale –
sõidukijuht ei pea kassa juures peatuma, vaid liigub läbi e-pileti raja sadama alale, tõkkepuu avaneb automaatselt. Auto registreerimise numbri loeb kaamera, varuvariandina saab helistada tõkkepuu juures olevale numbrile või sisestada piletil olev QR-kood. Kui ei saa piletil märgitud ajal reisida, siis on hea teada, et ostetud e-pilet kehtib üldjärjekorras alates ostuhetkest kuni 48 tundi pärast piletil oleva reisi väljumisaega.
Vaata täpsemalt siit, kuidas osta e-pilet.
Vaata ka videost, kuidas osta pilet e-teenindusest:


Kas saan e-piletit kasutada muudel väljumistel, kui piletile märgitud?
Jäin laevast maha. Kas saan piletit muuta või raha tagasi?

E-pilet kehtib üldjärjekorras alates ostuhetkest kuni 48 tundi pärast piletil oleva reisi väljumisaega. Kuni 15 minutit enne reisi väljumist on võimalik piletit muuta ja tagastada.

Kui kasutad piletit sellel märgitust erineval ajal, ei saa Sa sõidukiga eelisjärjekorra ritta, vaid Sind suunatakse üldjärjekorda ja seega ei garanteerita järgmisele laevale saamist. Eelisjärjekorra ritta saad vaid siis, kui läbid piletikontrolli ajal, kui käib registreerimine piletil märgitud reisile. Pane tähele, et nädalalõppudel kehtib osale reisidele kallim hind. Kui muudatustest tingitult piletite ostusumma suureneb, tuleb vahe tasuda.


Kas saan pileti osta telefoni või e-posti teel?
Ei, pileteid on võimalik osta praamid.ee e-teenindusest ja sadama kassast. Klienditoe vahendusel saavad pileteid eelbroneerida ainult lepingulised ärikliendid, kes on suurürituste või regulaarvedude korraldajad (bussi- ja logistikaettevõtted). Klienditoe kaudu tuleb koht broneerida ka suuremõõtmelisele sõidukile ja ohtlikule veosele.


Kuidas saan pileti kohta arve?
Pileti ostmisel saadetakse pilet ja arve-ostukinnitus Sinu e-posti aadressile. Kui ostad pileti e-teenindusse sisselogituna, leiad pileti ja arve ka „Minu konto“ alajaotusest „Minu piletid“.

Kui oled lepinguline äriklient (oled sõlminud meiega kliendilepingu) ja kasutad piletiostul maksemeetodina kliendikontol olevat ettemaksu või krediiti, saadetakse Sulle kogu kuu ostude kohta koondarve järgmise kuu esimese seitsme päeva jooksul kliendilepingus määratud viisil ning lisaks leiad koondarve e-teenindusest ettevõtte „Minu konto“ alajaotusest „Minu arved“. Kõikide eraldi tehingute arve-ostukinnitused on olemas iga pileti juures „Minu konto“ alajaotuses „Minu piletid“.


Kas pean e-pileti välja trükkima?
Ei pea. Sadamas kontrollitakse e-piletit nii:


Kui reisin liinibussiga, kas pean ostma eraldi praamipileti?
Ei pea. Kui oled ostnud bussipileti sihtkohta, mille marsruudile jääb praamisõit, sisaldub praamipilet bussipileti hinnas.


Millal kehtib 1,5-kordne sõidukipileti hind?
1,5-kordne hind kehtib reedeti alates kella 13-st toimuvatel reisidel mandrilt saartele ja pühapäeviti alates kella 13-st toimuvatel reisidel saartelt mandrile. 1,5-kordne piletihind tähendab nimetatud aegadel 50% kallimat hinda. Piletihinna tõus ei rakendu bussiliine teenindavatele bussidele ega sõidukitele, mille omanik, vastutav kasutaja või kasutaja on Hiiu või Saare maakonna püsielanik või ettevõte. Kallim hind ei rakendu ka reisijapiletitele. Kui Sul on pilet reisile enne kella 13, kuid jõuad sadamasse ajal, mil kehtib kallim hind, tuleb kassas pilet muuta ja maksta hinnavahe ja vastavalt hinnakirjale.

Hinnad ja soodustused on kehtestatud majandus- ja taristuministri 25.09.2015 määrusega nr. 120.


Maksin piletite eest, kuid esines tõrge ja ma ei näe enda pileteid ega saanud neid e-postiga. Mida pean tegema?
Palun võta ühendust meie klienditoega, helistades numbril 1310 (0,22 €/min, millele lisandub Sinu operaatori kehtestatud kõnetasu) või 618 1310 või kirjuta e-posti aadressile info@praamid.ee. E-posti teel ühendust võttes pane kirja soovitud reisi kuupäev, kellaaeg, suund, sõiduki registreerimisnumber ja pdf-formaadis maksekorraldus.

Igaks juhuks vaata enne meile helistamist või kirjutamist ka enda e-posti rämpsposti kausta. Võimalik, et piletid on sattunud sinna.


Kuidas saan ostetud e-piletit muuta või tagastada?
Kuni 15 minutit enne reisi väljumist on võimalik piletit muuta ja tagastada, vaata täpsemalt siit.
Vaata vidost, kuidas e-teeninduses piletit muuta:

Vaata vidost, kuidas e-teeninduses piletit tagastada:


Kui ma ei tea täpset reisi aega või soovitud ajale ei ole võimalik enam pileteid osta, kuidas saan siis reisida?
Kui Sa eelistad ostukanalina e-teenindust, kuid ei tea täpset reisi aega või soovitud ajale ei ole võimalik enam pileteid osta, siis saad e-teenindusest osta üldjärjekorra e-pileti, mis ei ole seotud ühegi konkreetse reisiga ning kehtib pileti ostmise päeval ja kahel sellele järgneval päeval (48 tundi). Seda piletit saad muuta ka e-piletiks, mis on seotud kindla reisiga ja vastupidi. Üldjärjekorra e-pilet, nii nagu ka teised e-piletid, annab eelise sadama alale jõudmisel. See tähendab, et Sa ei pea seisma kassa järjekorras, sadama alal suunatakse Sind üldjärjekorda. Üldjärjekorra e-piletit (sh teisi e-pileteid) ei saa tühistada ega muuta kassades.


Mis saab minu piletist, kui reis tühistatakse või reisi aega muudetakse?
Kui parvlaevade graafikujärgsed reisid jäävad ära või muudetakse väljumise aega, siis muudetakse e-pilet üldjärjekorra piletiks, mida saad ise vastavalt soovile muuta või tagastada. Üldjärjekorra piletit saad muuta ja tagastada e-teenindudes sama päeva kella 23.45-ni. Sadamakassas piletit muuta ega tagastada ei saa. Vaata üldjärjekorra e-pileti kohta täpsemalt siit.


Reisiparvlaevade piletihinnad


Kuidas kujunevad piletihinnad?


Soodushinnad püsielanikele


Kuidas kujuneb püsielanike sõiduki soodustus?

Eraisik:

Äriühing:


Sõiduki soodustuse kujunemine
1 2 3
Eraisik Rahvastikujärgne elukoht on Saaremaa või Hiiumaa Kantud sõiduki tehnilisse passi kui omanik, vastutav kasutaja või kasutaja  Sõiduki omanik, vastutav kasutaja või kasutaja peab ülesõidu ajal olema autos
Äriühing Äriregistri järgne asukoht on Saaremaa või Hiiumaa Kantud sõiduki
tehnilisse passi
Kehtib soodustusega
juhi pilet

Kas soodustust saava auto omanik, vastutav kasutaja või kasutaja peab ülesõidu ajal olema autos?


Kuidas arvestatakse püsielaniku soodustust haagisele?


Mis on tipptund?


Kas jalgrattale, mopeedile või pisimopeedile tuleks samuti rakendada 1,5-kordset koefitsienti?


Soodustused


Kas passiga saab püsielaniku reisijapileti soodustust?
Püsielaniku sooduspileti ostmiseks sadamast või e-pileti korral soodustuse tõendamiseks on vaja ID-kaarti. ID-kaart on riigisisene kohustuslik isikut tõendav dokument alates 15. eluaastast.


Olen saare püsielanik ja mul on rohkem kui üks auto. Kas saan sooduspileti osta kõikidele autodele?
Jah, saad. Saare püsielanikuna on Sul võimalik osta sooduspileteid mis tahes sõidukitele, mille registreerimistunnistuse järgi oled sõiduki omanik, vastutav kasutaja või kasutaja.


Olen saare elanik. Kas saan veel soodsama pileti, kui esitan õpilaspileti/pensionitunnistuse?
Ei. Hinnakiri näeb sooduspileti ette õpilasele, üle 65-aastasele isikule või Hiiu ja Saare maakonna püsielanikule. Seega topeltsoodustust ei ole võimalik saada.


Mootorrattaga reisijale


Kui reisin mootorrattaga?
Soovitame mootorrattaga reisides soetada sobivaks ajaks sõidupilet www.praamid.ee e-teenindusest. Juhime tähelepanu, et mootorratas on eraldi seisev sõiduki tüüp ja mootorrattale tuleb osta eraldi pilet.
Kui e-teenindusest on pilet ostetud, siis tuleb sadama alale jõudes suunduda e-pileti rajale. Tõkkepuu avamiseks palume helistada tõkkepuul oleval telefoninumbril või skannida piletilt QR-kood. Edasi suunatakse teid sadama alal eelisjärjekorda.
Juhul kui pilet on ostetud sadama kassast, jääb võimalus, et Teie mootorratas ei mahu soovitud reisile. Mootorrataste puhul kehtib sadamaalal tavapärane korraldus – e-piletiga reisijad saavad soovitud laevale, aga kassast ostetud piletiga peab jääma üldjärjekorda ootele.
Laeval on üheks võimaluseks paigutada ratas n-ö taskusse või soovi korral küsida madruselt koormarihmad ja kinnitada mootorratas spetsiaalselt selleks ettenähtud kohta. Kui soovite kinnitada koormarihmadega, siis palume sadula kaitse endal kaasa võtta. Mootorratastele ettenähtud kohad asuvad laeva vööris ja ahtris.
Soovime kõikidele mootorratturitele turvalist teekonda maanteel ning meeldivat merereisi!


Muu


Kui kaua kestab ülesõit?
Reisi kestvus Hiiumaa liinil on 1 tund 15 minutit ja Saaremaa liinil 27 minutit.


Miks on e-teeninduse aadress just praamid.ee?
Valisime meie parvlaevaliinide e-teeninduse nimeks praamid.ee, sest „praam“ on kõnekeeles väga levinud nimetus parvlaeva kohta. Väärtustame väga kliendikeskset lähenemist ning „praam“ on meie klientidele tuttav, arusaadav ja kergesti meeldejääv sõna.


Kuidas valiti laevadele nimed?
Uutele parvlaevadele nimede leidmiseks korraldasime märtsis 2015 konkursi, kuhu laekus pakkumisi ligi 200 inimeselt pea 1000 nimevariandiga. Nimesid Tõll, Piret, Leiger ja Tiiu pakkusid 36 inimest mandrilt ja saartelt.


Kui suure tuulega laevad ei sõida?
Laeva väljumise sadamast otsustab laeva kapten. Meie esimene prioriteet on ohutuse tagamine.


Kui e-teeninduses on piletid otsas, kas pääsen siiski laevale?
E-teeninduses müüakse üldjuhul ette kuni 70% piletitest. Ülejäänud osale laevast müüakse pileteid sadama kassast.


Kes määrab sõidugraafikud?
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium tellib meilt kindla arvu sõite. Koostöös maavalitsuse ja ministeeriumiga paneme selle järgi paika graafiku.


Kas lapsed võivad parvlaeval sõita ilma vanemateta?
Palume, et lapsed sõidaksid ja oleksid parvlaevadel vanemate järelevalve all.


Kas minu autole kehtib parvlaeval liikluskindlustus?
Liikluskindlustuse seaduse mõistes on kindlustusjuhtumiks kahju põhjustamine liinivedu tegevale parvlaevale peale- või mahasõidul. Sellisel juhul pöördu oma kindlustusseltsi poole, sest juhtumi edasine menetlemine toimub asjaosaliste kindlustusseltside poolt.

Kui autod lähevad parvlaeval liikuma näiteks laevajuhtimise või ilmastiku tõttu ning tekitavad teistele sõidukitele kahju, siis ei käsitleta seda kui liiklusõnnetust ja selle kahjusid ei hüvita liikluskindlustus.


Kust ma saan vajaduse korral lisainfot?

Parvlaevaliikluse ja abiinfot saad numbritelt 1310 (0,22 €/min, millele lisandub Sinu operaatori kehtestatud kõnetasu) või 618 1310 ning e-posti aadressilt info@praamid.ee. Klienditugi töötab iga päev hommikul kella 8-st õhtul kella 8-ni. Kõige värskem info on alati avaldatud ka meie e-teeninduse uudiste rubriigis.


Kuhu pöörduda kaebuste korral?
Kaebuste lahendamiseks palun saada e-kiri aadressile info@praamid.ee või pöördu klienditoe poole telefonil 618 1310. Klienditugi töötab iga päev hommikul kella 8-st õhtul kella 8-ni.

Tarbijana on Sul õigus pöörduda kaebuste lahendamiseks tarbijakaitseameti juures teguseva tarbijavaidluste komisjoni poole. Tarbijavaidluste komisjonile saab esitada kaebusi läbi Euroopa Liidu kaebuste lahendamise keskkonna.