Pileti ostmine
Pileti ostmine e-teeninduses
Üldjärjekorra e-pileti ostmine e-teeninduses
Pileti ostmine sadamas
Pileti ostmine mobiiliga
Suuremõõtmelised ja rasked sõidukid
Ohtlikud veosed
Pileti ostmine e-teeninduses
Hea teada
- E-piletiga on piletil märgitud reisile pääs Sulle garanteeritud, kui oled sadamas kohal hiljemalt 15 minutit enne reisi algust.
- Kui Sa ei saa piletil märgitud ajal reisida, kehtib e-pilet ka teistel reisidel, kuid üksnes üldjärjekorras, alates pileti ostuhetkest kuni 48 tundi pärast piletil oleva reisi väljumisaega.
- Kui Sa ei tea täpset reisi aega või soovitud ajale ei ole võimalik enam e-pileteid osta, siis saad e-teenindusest osta üldjärjekorra e-pileti.
- Piletikontrolli jaoks sadamas ei pea e-pileteid välja trükkima.
- Selleks, et piletikontroll sujuks tõrgeteta, märgi juba piletit ostes piletile sõiduki õige registreerimisnumber ja telefoninumber.
- Kui ostad sooduspileteid, palun võta reisile kindlasti kaasa soodustust tõendavad dokumendid (vt täpsemalt hinnakirjast).
Reisi valimine
- Piletite ostmisel on esimene samm reisi valik. Vali avalehel reisi suund.

- Avaneb reisi aja valimise vaade. Vali soovitud kuupäev ja kellaaeg. Kui reisi aja kõrval on kirjas „Sõidukipileti saad osta sadamast“, tähendab see, et eelmüügist sellele reisile rohkem sõidukipileteid ei müüda, kuid enne reisi on võimalus osta pilet kassast, kuni pileteid jätkub.

- Samas etapis on võimalik lisada ka tagasireis. Selleks klõpsa kas ekraani ülemises osas nuppu „Edasi-tagasi“ või kellaaegade tabeli kõrval tühjal väljal olevat nuppu „Lisa tagasitulek“. Avaneb samasugune reisi aja valiku aken nagu varem. Vali sobiv kuupäev ja kellaaeg.

Piletite valimine
Piletite valimisel tuleb esmalt valida reisimise viis. Võimalusi on neli:
- reisin oma sõidukiga;
- reisin jalgsi;
- reisin jalgrattaga.
Reisin oma sõidukiga
- Pilet tuleb osta sõidukile ja vähemalt ühele reisijale. Sõidukipilet ei sisalda juhi piletit.
- Esmalt vali piletid reisijatele, klõpsates iga piletitüübi juures „+“-märgile nii mitu korda, kui mitut piletit soovid. Kui valid püsielaniku soodustusega piletid, pead soodustuse saamiseks kindlasti sisestama ka isikukoodid. Kui Sul on e-teeninduses konto ja oled „Minu konto“ alajaotuses „Salvestatud isikud“ salvestanud näiteks oma pereliikmete andmed, leiad edaspidi pileteid ostes need mugavalt etteantud valikust.
- Seejärel sisesta reisil kasutatava sõiduki registreerimisnumber ja tüüp. Sisestatud numbri, sisseloginud kasutaja ja reisijate isikukoodide alusel kontrollitakse, kas sõidukile kehtib püsielaniku soodustus. NB! Sõiduki registreerimisnumber ja tüüp peavad vastama reisi ajal kasutatavale sõidukile, muidu on pilet kehtetu. Piletil olevat registreerimisnumbrit ja sõiduki tüüpi juba ostetud piletile on võimalik muuta e-postile saadetud unikaalse lingi kaudu või e-teeninduses „Minu konto“ alajaotuses „Minu piletid“. Loe pileti muutmise kohta lähemalt.
- Viimasena tuleb täita kontaktandmete info. Mobiiltelefoni numbri väljale on otstarbekas sisestada selle inimese telefoninumber, kes reisile läheb, et vajaduse korral oleks piletikontrollis võimalik kasutada ka mobiiltelefoni numbriga tuvastamist ja reisija saaks kätte erakorraliste olukordade info.
Reisin jalgsi
- Korraga saab pileteid osta mitmele jalgsi reisijale.
- Esmalt vali piletid reisijatele, klõpsates iga piletitüübi juures „+“-märgile nii mitu korda, kui mitut piletit soovid. Kui valid püsielaniku soodustusega piletid, siis pead soodustuse saamiseks kindlasti sisestama ka isikukoodid. Kui Sul on e-teeninduses konto ja oled „Minu konto“ alajaotuses „Salvestatud isikud“ salvestanud näiteks oma pereliikmete andmed, leiad edaspidi pileteid ostes need mugavalt etteantud valikust.
- Täida ka kontaktandmete info. Mobiiltelefoni numbri väljale on otstatrbekas sisestada selle inimese telefoninumber, kes reisile läheb, et vajaduse korral saaks ta kätte erakorraliste olukordade info.
Reisin jalgrattaga
- Esmalt vali piletid reisijatele, klõpsates iga piletitüübi juures „+“-märgile nii mitu korda, kui mitut piletit soovid. Pea silmas, et jalgrattaga reisimisel saab täiskasvanud reisija osta endale sooduspileti. Kui valid püsielaniku soodustusega piletid, pead soodustuse saamiseks kindlasti sisestama ka isikukoodid. Kui Sul on e-teeninduses konto ja oled „Minu konto“ alajaotuses „Salvestatud isikud“ salvestanud näiteks oma pereliikmete andmed, leiad edaspidi pileteid ostes need mugavalt etteantud valikust.
- Igale jalgratturile vali ka jalgrattapilet, klõpsates iga piletitüübi juures „+“-märgile nii mitu korda, kui mitut piletit soovid.
- Täida oma kontaktandmete info. Mobiiltelefoni numbri väljale on otstatrbekas sisestada selle inimese telefoninumber, kes reisile läheb, et vajaduse korral saaks ta kätte erakorraliste olukordade info.
Piletite eest tasumine
- Siin lehel on näha Sinu valitud piletid. Palun kontrolli, kas ostukorvis on need piletid, mida soovisid. Veel on võimalik kõiki valikuid muuta või ostukorvi pileteid lisada.
- NB! Reisijaid on võimalik lisada piletile ka pärast maksmist, kuid nende arvu vähendamisel ei saa Sa enam makstud raha tagasi.
- Kui valikud on tehtud, tuleb tutvuda ja nõustuda e-piletite ostmise, kasutamise ja tagastamise tingimustega, mis on kirjeldatud teenuste tüüptingimustes. Kui Sa ei tee nõustumist tähistavat linnukest, ei ole kahjuks võimalik piletite eest maksta.
- Maksta saab internetipangas, krediitkaardiga või mobiilimaksega. Mobiilimakse korral lisatakse piletite summa ja teenustasu (0,32 €) Sinu järgmise kuu mobiiliarvele, ühe tehingu suurus võib olla kuni 50 €.
- Lepingulistel äriklientidel on veel üks tasumise võimalus, maksmine kliendikonto arvelt.
- Vali endale sobiv makseviis, tee makse ja vajuta seejärel kindlasti nuppu „Tagasi kaupmehe juurde“.

Piletid ostetud
- Pärast piletite eest tasumist on viimasel lehel näha ostu kokkuvõte. Piletid ja arve-ostukinnitus saadeti pärast makset Sinu e-posti aadressile. Kui soovid, saad pileti siin ka välja trükkida või salvestada enne kokkuvõtet asuvatelt linkidelt. Samuti saad siin salvestada piletite juurde käiva arve-ostukinnituse (sellega laevale ei pääse).

Üldjärjekorra e-pileti ostmine e-teeninduses
Kui Sa eelistad ostukanalina e-teenindust, kuid ei tea täpset reisi aega või soovitud ajale ei ole võimalik enam pileteid osta, siis saad e-teenindusest osta üldjärjekorra e-pileti.
- Reisi aja valimise vaates näed valikut „Üldjärekorra pilet“ ilma reisi ajata. Üldjärjekorra e-pileti valik kuvatakse ainult hetkekuupäeva reiside juures. Samas etapis on võimalik lisada ka tagasireis. Selleks klõpsa kas ekraani ülemises osas nuppu „Edasi-tagasi“ või kellaaegade tabeli kõrval tühjal väljal olevat nuppu „Lisa tagasitulek“.

- Reedeti alates kella 13-st toimuvatele reisidele mandrilt saarele (Virtsu–Kuivastu ja Rohuküla– Heltermaa) ja pühapäeviti alates kella 13-st toimuvatele reisidele saarelt mandrile (Kuivastu–Virtsu ja Heltermaa–Rohuküla) on sõidukipilet tavapärasest 50% kallim. Sel juhul kuvatakse vastava sadama väljumiste nimekirjas kaks üldjärjekorra pileti valikut vastavalt tava- ja kallimale hinnakirjale: hind enne kella 13:00 ja hind alates 13:00. Kallima hinnakirja pilet kehtib ka reisidele enne kella 13:00.
- Üldjärjekorra e-pilet ei ole seotud ühegi konkreetse reisiga ning kehtib pileti ostmise päeval ja kahel sellele järgneval päeval (48 tundi).
- Nii piletil kui ka arvel on üldjärjekorra e-piletit eristavad tunnused.
- Üldjärjekorra e-piletit saad muuta ja tagastada e-teenindudes sama päeva kella 23:45-ni. Sadamakassas piletit muuta ega tagastada ei saa.
- Üldjärjekorra e-piletit saad muuta e-piletiks, mis on seotud kindla reisiga ja vastupidi.
- Kui oled soetanud üldjärjekorra e-pileti, siis annab see Sulle eelise sadama alale jõudmisel nii, nagu ka teised e-piletid. See tähendab, et Sa ei pea seisma kassa järjekorras, sadama alal suunatakse Sind üldjärjekorda.
- Kui parvlaevade graafikujärgsed reisid jäävad ära või muudetakse väljumise aega, siis muudetakse e-pilet üldjärjekorra e-piletiks, mida saad ise vastavalt soovile muuta või tagastada.
Pileti ostmine sadamas
Hea teada
Sadama kassas müüakse pileteid nii jalgsi kui ka sõidukiga reisijatele. Sõiduki jaoks saad kassast osta üldjärjekorras kehtiva pileti. Pileteid saab osta kuni laeva väljumiseni on aega 5 minutit ning ainult sellele reisile, millele toimub registreerimine.
Selleks, et kõik laabuks ladusalt, pane enne kassasse jõudmist valmis:
- reisijatele soodustuspileti ostmiseks vajalikud dokumendid (vt loetelu hinnakirjast);
- sõiduki registreerimistunnistus;
- pangakaart või sularaha pileti eest tasumiseks.
Erakliendina pileti ostmine sadama kassas
Sadama kassast pileti ostmiseks tee nii:
- sõida kassase, millel on kirjas „Üld“, näidatud Sinu sõiduki tüübi märk ja mille raja foor on roheline;
- ütle klienditeenindajale sõiduki registreerimisnumber ja reisijate arv;
- kui sõidukis on püsielaniku või mõne muu soodustuse õigusega reisijaid, anna klienditeenindajale nende isikut tõendavad dokumendid (vt soodustuse saamiseks vajalike dokumentide loetuelu siit);
- klienditeenindaja võib sõiduki tüübi kindlakstegemiseks küsida sõiduki registreerimistunnistust;
- maksa pileti eest kaardiga või sularahas;
- võta teenindajalt pilet ja kassatšekk;
- kontrolli piletid ja tagasi antud raha üle kassa juurest lahkumata;
- vaata tabloolt, mis numbriga rajale pead sõitma, ja suundu sinna kohe, kui tõkkepuu tõuseb üles.
Kui reisid ärikliendina, siis vaata peatükki „Ettevõtte arvel piletite ostmine sadama kassas“.
Pileti ostmine mobiiliga
Mobiiliga saab osta jalgsi reisija pileteid, helistades oma mobiiltelefoninumbrilt spetsiaalsele telefoninumbrile. Vastavad numbrid, millele helistades saab piletit osta, on kuvatud sadamahoonetes olevatel tahvlitel (igas sadamas on erinevad numbrid).
- Osta saab nelja liiki pileteid:
– reisija täispilet;
– reisija sooduspilet;
– reisija tasuta pilet;
– püsielaniku sooduspilet. - Igat liiki pileti ostmiseks igast sadamast on eraldi telefoninumber (kokku 12 telefoninumbrit) – telefoninumbrid on kuvatud sadamahoonetes olevatel tahvlitel.
- Piletit on võimalik osta ühel suunal ja kindlale väljumisele.
- Ostetud pilet kehtib järgmisele väljuvale reisile.
- Piletit ei saa muuta ega tagastada.
- Iga pilet seotakse selle telefoninumbriga, millelt helistati.
- Püsielaniku sooduspileti korral väljastatakse pilet ilma isikukoodi kontrollimata.
- Soodushinnaga pileti ostmisel peab ostja veenduma, et soodustust tõendav dokument on kaasas, sest pileti õigsust kontrollitakse sadamaalal. Valesti ostetud pilet on kehtetu.
- Pileti ostmisel lisanduvad e-pileti saatmise tasu ja mobiilimakse teenustasu, mis kajastuvad ostja telefoniarvel. Tasud arvestatakse hinnakirja järgi ning tasu lisandub igat liiki piletile.
- Teenust saavad kasutada ainult Eesti mobiilioperaatorite kliendid.
- Mobiiltelefoniga pileti ostmiseks peab olema lubatud mobiilimakseteenus.
- Kui pileti ostmine õnnestus, saab ostja oma telefonile vastava teate.
- Pileti ostu ebaõnnestumise põhjused võivad olla:
– ostja kontol ei ole piisavalt raha;
– mobiilimaksed ei ole lubatud;
– mobiilimakse päevalimiit on ületatud;
– muud tehnilised vead.
Suuremõõtmelised ja rasked sõidukid
Suuremõõtmeline sõiduk on laiem kui 2,5 m ja/või kõrgem kui 4,0 m. Raske sõiduk on üle 10-tonnise teljekoormusega või üle 40-tonnise täismassiga.
Erimõõtmeline sõiduk on laiem kui 4 m ja/või kõrgem kui 4,5 m ning raskem kui 40 tonni.
Meie laevadel on vaba läbisõidukõrgus 4,5 m, koridori laius sellel kõrgusel on 5,7 m. Maksimaalselt võib veos kaaluda 40 tonni ja maksimaalne teljekoormus on 13 tonni.
Suure- ja erimõõtmeliste sõidukitega reisimise korral palume meid kindlasti ette teavitada ja saata meile vastav info, vaata täpsemalt rubriigist Suuremõõtmelised ja rasked sõidukid.
Ohtlikud veosed
Vastavalt eeskirjadele toimub ohtlike veoste ülevedu erireisidega. Ohtlike veoste reisidel ei tohi reisijate koguarv ületada 1 inimest laeva üldpikkuse 1 meetri kohta.
Ohtlike veoste reisidele on piletite eelmüük avatud kuni lubatud reisijate arvu täitumiseni. Lubatud reisijate arv on laevade lõikes erinev. Vaata täpsemat infot siit.