Praamid.ee

{{translate('main.cookies_prompt.agreement_msg_part1')}} {{translate('main.cookies_prompt.agreement_msg_part2')}}.

TS Laevade sadama teenindusspetsialist: Kõik inimesed peaksid korra elus töötama klienditeenindajana

13.08.2019 18:04

Saaremaa poiss Karl Villem Viss peab juba mitmendat suve TS Laevade sadama teenindusspetsialisti ametit. Tegime Karl Villemiga juttu, et paremini mõista tema ameti rõõme ja muresid.

Milles sinu igapäevatöö täpsemalt seisneb?
Minu peamine töö on aidata inimesed sadama alalt kiirelt ja mugavalt parvlaevale. Aitan inimesi alati nii hästi kui oskan. Mõnikord jagan ka üldisemat infot Saaremaa kohta ja soovitusi, mida saarel teha.

Kust sa pärit oled ja millega tegeled?
Olen 22-aastane Saaremaa poiss, pärit olen nii Kuressaarest kui Orissaarest. Suvel elan Saaremaal, muul ajal õpin Tartus loodusturismi, kolmas kursus on sügisel algamas.

Kas plaanid pärast õpinguid tulla Saaremaale loodusturismi arendama?
Kindlasti on see üks võimalik idee. Aga maailm on suur ja lai. Võimalik, et inspiratsiooni ja innovaatiliste ideede saamiseks on enne vaja ka teisi maailma paiku uudistada.

Mida põnevat sa sadama teenindusspetsialisti ametis kogenud oled?
Kohtan oma ametis igasuguseid põnevaid inimesi. Järjekordades on inimestel kannatust vähem, siis on põnev jälgida, kuidas keegi reageerib. Vahel püütakse minu soovitusi eirata ning järjekorrast mööda sõita. Paraku see kiiremat pääsu laevale ei taga.
Tuleb ette ka keerulisemaid olukordi, mil reisijad erinevate muredega pöörduvad. Üks meeldejäävam situatsioon juhtus hiljuti. Nimelt üks perekond, kellel oli autos haige koer, ootas pikalt järjekorras. Nad pöördusid minu poole, et uurida, kui kaua võiks veel laevale jõudmine aega võtta. Kui nad näitasid mulle autos lamavat haiget koera, kes ei suutnud üldse liigutada, mõistsin olukorra tõsidust. Nad tahtsid pühapäeval sõita Saaremaalt Tallinnasse. Pühapäeval oli ka Kuressaare loomakliinik suletud, seega Tallinnasse sõitmine oli ainuke variant lemmikloom kiiresti veterinaari hoole alla saada. Õnneks, said nad ikkagi kohe järgmisele laevale. Mingil põhjusel jäin nende peale mõtlema, ei läinud see juhus peast välja.
Olin tööl ka järgmisel nädalal, mil kohtasin sama klienti uuesti. Ta tuli mu juurde ning ütles, et nende koer sai terveks. Tundsin siirast rõõmu koera tervenemise üle, kuigi ma seda perekonda ja koera ei tunnegi.
Võib ka juhtuda, et klient sõidab tõkkepuu maha. Vahel ei juhtu seda mitu head nädalat, aga hiljuti juhtus kaks korda ühe tunni jooksul. Kui inimesed soovivad, siis me fikseerime juhtumi ja edasi tegeleb kindlustus. Enamasti on sellisel juhul inimene ise süüdi olnud.
Olukorra saame meie kiiresti korda teha – kinnitame tõkkepuu poltide ja mutritega uuesti ja tööpäev jätkub.

Mis on sadama teenindusspetsialisti töös kõige raskem?
Raske on siis kui mul ei õnnestu kliente rõõmsaks teha. Näiteks siis kui inimene jääb praamist maha või on tal lihtsalt olnud halb päev. Näiteks on ta ise midagi valesti teinud – seisab Virtsu sadamas, aga on pileti kogemata ostnud vastupidises suunas Kuivastu-Virtsu, siis selles süüdistab klient tihti mind ja meie süsteeme. Sellisel juhul ma alati naeratan ja palun kliendil pöörduda kassasse. Mina ei saa sel juhul enam muud moodi aidata.
Arvan, et iga inimene peaks elus korra töötama klienditeenindajana, vahet pole kus, kas poes, siin sadamas või kuskil mujal. See tekitaks parema suhtumise klienditeenindajatesse. Inimesed mõistaksid, et kõik ei ole meie teha. Olen õppinud seda, et kliendi pahameel tuleb kiiresti mööda lasta. Muidu oleks see töö väga raske.

Kui palju kohtad püsikliente, keda juba kaugelt auto järgi ära tunned?
Suvel on seltskond väga kirev, püsikliente selliselt tähele ei pane. Bussijuhte tunnen küll ära, nemad on alati vahvad ja lehvitavad või noogutavad tervituseks. See teeb tuju heaks.

Millise tööalase eesmärgi oled endale seadnud?
Püüan tööl olles alati naeratada, sest inimesed tulevad suve ajal Saaremaale eelkõige puhkama. Puhkus võikski alguse saada juba sadamas, kus teenindaja neile naeratab ja loodetavasti läheb nende tuju ka minu või teiste klienditeenindajate naeratuse tõttu paremaks. Usun, et siis tekib inimestel tunne, et Saaremaal paistabki koguaeg päike ja meie sadama teenindusspetsialistidena oleme siis see üks päikesekiir, millest kõik alguse saab.

Back to News page