TS Laevad tellis 2020 aastal uuringu Hiiumaa liini parvlaevade pardakohvikute toitlustuse kohta, et saada Hiiumaa püsielanike tagasisidet toidu kvaliteedi ja teeninduse osas ning kasutada saadud infot valdkonna arendamisel.
TS Laevade juhatuse liikme ja teenindusvaldkonna juhi Ave Metsla sõnul on hea meel tõdeda, et uuringule vastanud andsid kõrgeid hinnanguid nii pardakohviku toidu maitsele ja kvaliteedile, sortimendi valikule, pardakohviku välisilme korrektsusele kui ka pardakohviku teenindusele. „43% vastanutest pidas pardakohviku välisilme korrektsust väga heaks ning 55% pigem heaks. Samuti teenindajate sõbralikkuse, abivalmiduse, viisakuse ning muude suhtlemis-ja käitumisoskustega oli väga rahul ligi 60% ja pigem rahul 40% vastanutest. Ka pardakohviku sortimenti ning toitude maitset ja kvaliteeti hinnati 2020. aastal üldiselt kõrgelt – väga rahul või pigem rahul oli üle 70% vastanutest.“
Pardakohviku hinnataseme sobivusele antud hinnangud olid veidi madalamad. Toitude hinnataset pidas täiesti sobivaks või pigem sobivaks 55% vastanutest.
Uuringus küsiti ka toitlustuslahenduse eelistuste kohta, millest selgus, et 40% vastanutest eelistab praegust iseteeninduse lahendust, kus nii soe kui külm toit on letile välja pandud ja iga reisija saab komplekteerida endale ise sobiva eine ning tasumine toimub portsjoni kaalu põhjal. Teised vastanud eelistasid kas päevapakkumisi letist ja menüüvalikuid või portsjonitoitu. Iseteenindust eelistasid enim 30-44-aastased (44%) ning vähim 60-aastased ja vanemad (26%) reisijad. Viimastele sobis kõige sagedamini just portsjonitoit (40%), mis aga noorima vanusegrupi eelistuseks oli vaid 7% juhtudest.
Pardakohviku külastajad said ka öelda, millistest toitudest nad puudust tunnevad. „Saadud tagasiside põhjal planeerime suurendada sortimendis olevate salatite ja kalaroogade valikut, hakata püsivalt tellima kohalikelt kalameestelt kala, tuua müüki populaarsed karbisalatid ehk poke-bowlid ja pakkuda rohkem tervislikke ning taimetoidu valikuid. Samuti jätkame iseteeninduse lahenduse pakkumisega, sest lisaks populaarsusele, kiirusele ja mugavusele on see ka kõige vastutustundlikum variant, kuna portsjoni suuruse ise määramisel tekib vähem toidujäätmeid ning toidu raiskamist. Uuringust nähtus ka, et reisijad soovivad paremini näha päevapakkumisi ja oleme seetõttu juba toitlustajaga kokku leppinud, et Hiiumaa liinil on edaspidi valikus nii portsjonihinnaga päevasupp kui päevapraad. Samuti oleme parandanud pardakohviku ekraanidel menüü kuvamist – ekraanidelt on nüüd leitav ka info bufeevalikus olevate roogade kohta ,“ lisas Metsla.
TS Laevade tellitud toitlustuse uuringu teostas Norstat Eesti AS telefoniintervjuude põhjal. Valimi suuruseks oli kokku 300 Rohuküla-Heltermaa liini Hiiumaa püsielanikust eraklienti (91%) ja äriklienti (9%). Küsitlus toimus 2020 aasta detsembris.